BACHELOR IN SOCIOLOGY

“The Sociology Program is primarily focused on advancing students’ abilities for social inquiry – understanding the important questions that are seldom raised, but which often have serious implications for the political, economic, and social programs of policymakers. It is my mission to inspire my students, but even a fantastic teacher will have difficulty with an uninspired audience. My students are already inspired to learn, and my motivation is derived from the need to perform up to their standards, and my own.”

David Levy, instructor of Sociology

 

The main goal of the AUCA Sociology department is to develop students’ sociological imagination, which implies a more just society and which recognizes the individuals’ contribution to social production and the reproduction of fair and unjust practices and institutions. At the same time, students develop the critical skills necessary to conduct theoretically reasoned, methodologically rigorous and multifaceted analyzes of social phenomena. We offer students the opportunity to develop and apply these skills through research and learning activities.

  1. Be able to effectively engage with and apply their “sociological imagination” to think critically about the social world and what separates sociology from other social science disciplines;
  2. Understand the role of theory in the application of conceptual frameworks in the research process;
  3. Understand the role of evidence in the social sciences and the application of systematic empirical inquiry;
  4. Obtain sociological knowledge of core areas and substantive topics and the ability to think critically about them;
  5. Develop professional computer skills to find, create, apply sociological knowledge;
  6. Be able to think critically;
  7. Develop skills to communicate effectively.

 

If you need more information, please, contact Galina Gorborukova – Head of department  gorborukova_g@auca.kg или +996915000 (446), 315 room .

 

Основная цель направления Социологии АУЦА заключается в развитии у студентов социологического воображения, которое предполагает более справедливое общество и которое признает вклад человека в общественное производство и воспроизводство справедливых и несправедливых практик и институтов. При этом студенты развивают критические навыки, необходимые для проведения теоретически аргументированных, методологически обоснованных и многогранных анализов социальных явлений как на местном, так и на глобальном уровнях. Мы предлагаем студентам возможности для развития и применения этих навыков посредством исследовательских и экспериментальных учебных мероприятий.

  1. Иметь навыки анализа жизненных явлений и социальных проблем современного общества в духе социологического воображения, рассматривая их с разных перспектив и применяя основные социологические категории;
  2. Знать классические и современные социологические теории и школы и роль концептуальной рамки в процессе исследования;
  3. Применять в профессиональной деятельности знания и навыки по методам эмпирического социологического исследования;
  4. Знать ключевые социологические концепции и их взаимосвязи;
  5. Владеть навыками работы с компьютером как средством поиска, создания и управления информацией;
  6. Уметь мыслить критически;
  7. Уметь логически верно, аргументированно и ясно строить устную и письменную речь.

© 2015 Sofarider Inc. All rights reserved. WordPress theme by Dameer DJ.